"Turn It down".


Skru ned.


Denne prototype handler om kommunikation.

Den er skabt i 2012 og er baseret på transaktions analysen og konflikttrappen.

Ideen er at ved at vælge en måde at reagere på en given situation kan man få eller miste points.

Jo bedre spilleren løser en potentiel konflikt, jo flere points får man.

Spillet er tænkt som et afsæt til samtale mellem unge og voksne om måder at kommunikere på.

Du prøver på at sove.


Jo flere points man mister, jo højere bliver musikken skruet op.

Der kan være to stykker musik der afspilles på en gang, med et stigende lyd niveua.

Træf et valg.


Du kan vælge mellem at ; spille musik, ringe på døren eller ignorere musikken.

Din nabo spiller musik


Du kan ikke se din nabo, men høre reaktionen.

Du kan selv spille musik, men det kan være at naboens overdøver din.

Hvad siger du til din nabo?.


Her er en af udfordringerne;

Hvad vil du sige til din nabo og hvordan tror du reaktionen bliver?

Naboens reaktion.


Din nabo kan reagere på flere måder.

Hvis han smækker døren, er det sikkert ikke et godt tegn.

Flere oplysninger om spil.

Du kan se mere om spillene og deres til blivelse her;

Game design Blog.